home About Links Kpop ASK.FM INSTAGRAM TUMBLR TWITTER YOUTUBE FOLLOW ME


안녕하세요~

My name is Sandra, but you can call me Soyeon. And one of my "internet/social media names" is Yoosanchu. I live in a small place in Finland (but my first language is Swedish cuz I'm awesome). I'm studying in the third year of fashion/clothing design. In the future I hope I'll move to a bigger city. My blog is partly about my daily life as a 19 year old, but since I find that too boring, I mostly write about fashion, kpop, cute and creative things and everything that inspires me. My style and inspiration comes mostly from East Asia. As you see, I'm very interested in South Korea and Japan's fashion and culture, and their popculture such as kpop, k-dramas and anime.
I hope you'll enjoy my blog!

CONTACT: sanolieb@gmail.com


Search this blog


Translate


Blog archive



Latest posts


Categories



Latest on Instagram


@bubblechutea

Ads


View StyleWe

View Sammydress

View Zaful

Credits

Template 99% by AtinTory
Editor: Sandra
.:~REVIEW: Items from Corm.moe + Jelly shoes~:.

Vilken tur jag hade idag, fick inte bara ett, utan två paket på posten, med saker som jag beställt.


 Kort review: 

Jag skrev ju om webshopen Corm.moe för några dagar sen, på torsdag om jag minns rätt.  Om man inte räknar med helgen så tog leveransen bara två dagar. Det är en sak som är bra med att beställa inrikes, att det tar jätte snabbt! Det är ju första gången jag beställt något från Finland också. Jag beställde alltså en holographic-ish bomber jacket, och en crop topimage Jag trodde att jackan skulle vara av tjockare material, men den är ändå fab, och väldigt genomskinlig. Måste nog beställa flera gånger från den här webshopen!


Betyg på magtröjan: 4/5 
imageimageimageimage

Den är lite väl kort, men passar annars helt perfekt, nåja magtröjor ska ju vara korta.

Betyg på jackan 3/5 
imageimageimage

Som sagt, den får lite lägre betyg eftersom jag förväntade mig att materialet skulle vara tjockare, men den passar bra, kvalitén är kanske inte den bästa men den är ju jätte cool ändå.




imageimageimageimageimageimage


Och mina jelly shoes från ebay!!!  Iiiiih de är så söta~ Fast de är jätte gummi-aktiga (no shit, de heter ju faktiskt JELLY shoes), så är de ändå riktigt bekväma. image Det enda jag kan klaga över hittills att de luktar jätte äckligt, tänk er gummi blandat med plast och godis (inte en god godis-lukt då), det är min bästa beskrivning på lukten. Jag får väl vädra av dem eller nåt före jag kan använda dem. Är liiiiiite sugen på att beställa av dem i flera färger, men jag kommer nog vänta med det isåfall. 


Betyg på skorna: 4/5 
imageimageimageimage

På grund av den stinkande lukten far betyget ner lite haha, men vad kan man göra? De är ju gjorda av plast/gummi. Och färgen är lite mer persiko-färgad än rosa (som de var på bilderna på ebay), men de är fina ändå.







imageimageimageimageimageimage

Labels: ,

5/18/2015 10:54:00 PM


Newer Posts
Older Posts