home About Links Kpop ASK.FM INSTAGRAM TUMBLR TWITTER YOUTUBE FOLLOW ME


안녕하세요~

My name is Sandra, but you can call me Soyeon. And one of my "internet/social media names" is Yoosanchu. I live in a small place in Finland (but my first language is Swedish cuz I'm awesome). I'm studying in the third year of fashion/clothing design. In the future I hope I'll move to a bigger city. My blog is partly about my daily life as a 19 year old, but since I find that too boring, I mostly write about fashion, kpop, cute and creative things and everything that inspires me. My style and inspiration comes mostly from East Asia. As you see, I'm very interested in South Korea and Japan's fashion and culture, and their popculture such as kpop, k-dramas and anime.
I hope you'll enjoy my blog!

CONTACT: sanolieb@gmail.com


Search this blog


Translate


Blog archive



Latest posts


Categories



Latest on Instagram


@bubblechutea

Ads


View StyleWe

View Sammydress

View Zaful

Credits

Template 99% by AtinTory
Editor: Sandra
.:~Försenade julklappar~:.

Yeee~ Mitt paket från Kpoptown har kommit!!  Lite försenade julklappar... Vi hade egentligen beställt det i december men då hade det tydligen blivit nåt fel så beställningen och betalningen hade inte alls blivit gjord. Det märkte vi först i mitten av januari så då beställde vi allt på nytt.

Idag då jag fick paketet och öppnade det så märkte jag dessutom att en sak var borta... Det var bara ett läppstift så inte så viktigt, men ändå irriterande. Det kan hända att det inte rymdes och kommer senare, får se. Men detta fick jag i alla fall idag:



Photobucket EXO - Exology Chapter 1: The Lost Planet album Photobucket




Jag kom på att det kanske inte var en bra ide att använda min väska som bakgrund... det är för distraherande enligt mig. Jag orkade inte ta om bilderna, men det ser ganska coolt ut egentligen.



Photobucket Etude House Drawing Show Brush Liner - Black Photobucket


Kort review:

Fast jag inte hunnit testa denna eyeliner så mycket, så tycker jag den verkar helt bra. Spetsen är ganska smal så det är lätt att få till en bra linje. Det är lätt att göra en "winged eyeliner" med denna eyeliner. Och den make up stilen använder jag typ varje dag. Jag testade att gnugga bort det jag ritat på handen, och det gick inte bort utan vatten eller sminkborttagning. Fast runt själva ögat hölls det inte lika bra om man gnuggar hårt, men det är ju ändå där som det räknas för det är ju där man har eyeliner haha.

Betyg: 4/5








Photobucket Holika Holika Wonder Drawing 24hr Auto Eyebrow - Dark Brown Photobucket


Kort review:

Det finns fyra färger av den här ögonbrynspennan, jag valde dark brown, färgen matchar väldigt bra med mina egna ögonbryn. Den var jättebillig (2,88€), så med tanke på priset är den nog bra. Jag tror faktiskt inte jag haft en bättre ögonbrynspenna än den här. Färgen fastnar bra och det går lätt att sudda ut om kanterna blir för skarpa, hoppas inte för bra. Jag vet inte hur länge den hålls på, men hittills har jag inte hittat något dåligt. Jag vet inte hur lång själva saken man ritar med är, för jag har inte vågat dra ut den för långt haha men jag har sett på andra reviews och jag tyckte inte den verkade så lång.

Betyg: 4/5



Labels: , , ,

2/03/2015 09:20:00 PM


Newer Posts
Older Posts