home About Links Kpop ASK.FM INSTAGRAM TUMBLR TWITTER YOUTUBE FOLLOW ME


안녕하세요~

My name is Sandra, but you can call me Soyeon. And one of my "internet/social media names" is Yoosanchu. I live in a small place in Finland (but my first language is Swedish cuz I'm awesome). I'm studying in the third year of fashion/clothing design. In the future I hope I'll move to a bigger city. My blog is partly about my daily life as a 19 year old, but since I find that too boring, I mostly write about fashion, kpop, cute and creative things and everything that inspires me. My style and inspiration comes mostly from East Asia. As you see, I'm very interested in South Korea and Japan's fashion and culture, and their popculture such as kpop, k-dramas and anime.
I hope you'll enjoy my blog!

CONTACT: sanolieb@gmail.com


Search this blog


Translate


Blog archive



Latest posts


Categories



Latest on Instagram


@bubblechutea

Ads


View StyleWe

View Sammydress

View Zaful

Credits

Template 99% by AtinTory
Editor: Sandra
.:~Seifuku {REVIEW}~:.

Det var en tid sen jag skrev en review, men nu har jag tänkt skriva om min seifuku (= japansk skoluniform) som jag beställde från ebay! Den kom idag btw. Jag är jättenöjd och glad över den, den var faktiskt precis som jag tänkt. Samma seifuku finns från Spreepicky, (fast lite dyrare). De finns i många färger men jag valde rosa (vem hade kunnat ana att jag valde rosa...haha)




Det tog ca två veckor för paketet att komma. Priset på både överdelen och nederdelen (det är ett set) blev bara ca 11€ (+ free shipping)!! Sjukt billigt!! Och kvalitén är faktiskt bra, med tanke på priset. 



Toppen är i ett stretchigt och mjukt material. Rosetten kan man ta lös, för den är fast med en säkerhetsnål.




Så här ser den ut utan rosetten.



Om jag måste klaga på något så märkte jag att på ena sidan på framsidan var det lite lösa trådar eller lite dåligt sytt, men jag stör mig inte på det eftersom det inte kommer synas då rosetten kommer sitta i vägen för det. Annars var det bra sytt på alla andra ställen.



Så här ser baksidan ut. Sailor-tema!



Kjolen är veckad, och har en dragkedja. Materialet är inte stretch men det är ändå väldigt mjukt. Kjolen är dock för bred för mig, så jag kommer sy in den så den passar bättre. Men annat än att den är lite för stor, så finns det inte något jag kan "klaga" om.



Så här ser seifukun ut på! Jag känner mig som en anime karaktär, hehe. Då jag sytt in kjolen kommer allt passa perfekt, haha tills vidare lag jag bara fast med en säkerhetsnål...



Haha jag gjorde en gif-bild. ^^




 Poäng: 

Passform: 4/5 imageimageimageimage
Utseende: 5/5 imageimageimageimageimage
Kvalité: 4/5 imageimageimageimage

☆Little twin blogs☆

Labels: , ,

6/05/2014 10:29:00 PM


Newer Posts
Older Posts